1939 BMW R23 250cc

R23, vyvinutý z jednoválcového R20 z let 1937/38, který je sám o sobě vývojem nejprodávanějšího R2 od BMW, se vyráběl v letech 1938 až 1940, prodalo se 8 021 exemplářů. R23, poháněný motorem s horním ventilem o výkonu 10 k, byl dodáván se čtyřstupňovou převodovkou a měl pohon hřídelí jako větší modely. Hmotnost s plnou nádrží paliva byla 297 liber a maximální rychlost kolem 100 km/h.

Tento R23 byl dokončen 22. prosince 1939 a dodán společnosti Nibbrig & Greeve v Nizozemsku 23. července 1940. Stroj, který zde představujeme, je starší restaurování. Je to dobré běžecké kolo. Podvozek se šroubovaným trubkovým ocelovým rámem a přední teleskopickou vidlicí byl převzat z R20, ale nejvýraznějším rysem R23 byla skříňka na nářadí, která již nebyla připevněna, ale zapuštěna do palivové nádrže.

BMW R23 z roku 1938 přišlo se standardními prvky, jako jsou drátěná kola, odpružené sedadlo, odpružený paket s teleskopickou vidlicí vpředu, zadní jednotka s pevným ocasem, blatníky s plným krytem a velký světlomet, široká řídítka, a zadní nosič zavazadel.

Pohon, podvozek, brzdy, vidlice předního kola a systém zapalování byly shodné s modelem R 20. Pouze alternátor pro palubní napěťovou síť měl nyní výkon 6 V/75 W. Model R 23 je původní verzí všech od té doby jednoválcových motocyklů BMW řady 250, které se stavěly do roku 1966; navrženy jako nenáročná na údržbu a ekonomická každodenní vozidla.